دل نوشته‌های یک پسر تنها

به سراغ من اگر می‌آیید! نرم و آهسته بیایید!

دل نوشته‌های یک پسر تنها

به سراغ من اگر می‌آیید! نرم و آهسته بیایید!

فاطمه فاطمه است.

سلام به همه دوستان

متن زیر را از دکتر شریعتی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) انتخاب کردم امیدوارم لذت ببرید.

خطیب نامور فرانسوی روزی در مجلسی با حضور لوئی از (( مریم )) سخن می‌گفت.

او گفت هزار و هفتصد سال است که همه سخنوران عالم درباره‌ی مریم داد سخن داده‌اند.

هزار و هفتصد سال است که همه فیلسوفان و متفکران ملت‌ها در شرق و غرب ٬ ارزشهای مریم را بیان کرده‌اند.

هزار و هفتصد سال است که شاعران جهان ٬ در ستایش مریم همه ذوق و قدرت خلاقه‌شان را بکار گرفته‌اند.

هزار و هفتصد سال است که همه هنرمندان ٬ چهره نگاران و پیکره سازان بشر در نشان دادن سیما و حالات مریم هنرمندی‌های اعجازگر کرده‌اند.

اما مجموعه گفته‌ها و اندیشه‌ها و کوششها و هنرمندیهای همه در طول این قرنهای بسیار ٬ به اندازه این یک کلمه نتوانسته‌اند عظمت‌های مریم را باز گویند که :

« مریم مادر عیسی است ».

و من خواستم با چنین شیوه‌ای از فاطمه بگویم ٬ باز درماندم .

خواستم بگویم ٬ فاطمه دختر خدیجه بزرگ است.

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم که: فاطمه دختر محمد (ص) است.

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم که: فاطمه مادر حسنین است.

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم که: فاطمه مادر زینب است.

باز دیدم که فاطمه نیست.

نه ٬ اینها همه هست و این همه فاطمه نیست.

فاطمه ٬ فاطمه است.

                                             دکتر علی شریعتی

نظرات 4 + ارسال نظر
س پنج‌شنبه 16 خرداد 1387 ساعت 10:46 ق.ظ

سارا پنج‌شنبه 16 خرداد 1387 ساعت 10:46 ق.ظ http://snow-life.blogfa.com

سارا پنج‌شنبه 16 خرداد 1387 ساعت 10:48 ق.ظ http://snow-life.blogfa.com

دوست خوبم سلام
بسیار ممنون که به وبلاگ من سر زدین و بسیار ممنون تر برای انتقادتون
ولی دوست عزیزم نیازی نیست که همه ی پست های وبلاگ حاوی مطالبی با بار فلسفی باشند
وبلاگ خوبی دارین

میترا سلیمانی پنج‌شنبه 16 خرداد 1387 ساعت 02:13 ب.ظ http://neshooni.blogfa.com

سلام خوشحال میشم به وب من هم سری بزنین
البته من فاطمه فاطمه است رو کامل تر گذاشتم
منتظر حضورتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد